سلامتی

مزایای سلامتی استفاده از پروتئین حیوانی به جای پروتئین گیاهی

به گفته Cedars-Sinai، یکی از مزایای پروتئین حیوانی این است که یک منبع کامل است – به این معنی که 9 اسید آمینه ضروری را که بدن ما نمی تواند بسازد، فراهم می کند. اما چندین منبع گیاهی نیز این معیار را دارند. در اینجا برخی از مزایای کاهش مصرف گوشت و پر کردن پروتئین های گیاهی آورده شده است.

کاهش وزن

طبق بررسی های صورت گرفته شده 19 کارآزمایی کنترل شده، رژیم غذایی گیاهی مثل رژیم غذایی کم چربی ویژه وگان و یا حتی رژیم غذایی که در آن همه چیز مصرف میشود و سخت گیری کمتر است منجر به کاهش وزن بیشتری در بین افراد شرکت کننده که دارای اضافه وزن زیادی بودند و یا به بیماری دیابت نوع 2 و بیمایر قلبی عروقی مبتلا بودند شد. راهی که باعث کاهش وزن خیلی سریع می شود لیپوساکشن است که با عوارضی همراه است. برای انجام آن به بهترین دکتر لیپوساکشن ایران مراجعه کند. بهترین دکتر لیپوساکشن ایران مطمئنا عوارض این کار را به حداقل می رساند.

لیپوساکشن یک روش جراحی است که برای از بین بردن چربی‌های زائد و غیرمورد نظر در بدن استفاده می‌شود. در این روش، از یک لوله نازک و مرن به نام کانولا استفاده می‌شود که از طریق برش‌های کوچک در پوست وارد منطقه مورد نظر می‌شود. سپس چربی‌ها با یک فناوری خاص جمع‌آوری و جدا می‌شوند و از بدن خارج می‌شوند. این روش به ویژه برای مناطقی مانند شکم، شکمینه، ران‌ها، بازوها و گونه‌ها مؤثر است. با این حال، لیپوساکشن یک روش جراحی است و ریسک‌هایی نظیر خونریزی، عفونت و تغییرات در توزیع چربی‌ها را دربر می‌گیرد. بنابراین، پیش از تصمیم‌گیری برای این روش، مشاوره با یک پزشک جراح زیبایی یا متخصص پلاستیک توصیه می‌شود.

حفاظت از محیط زیست

در سال 2019 گزارش در The Lancet بیانگر این موضوع بود که استفاده از رژیم غذایی گیاهی مانند رژیم غذایی گیاهخواری که پروتئن به جای گوشت از گیاهان تامین میشد با کاهش انتشار گاز گلخانه ای ارتباط داشت.

سلامت قلب خود را تقویت کنید

وقتی صحبت از گوشت قرمز می شود، مزایای جایگزین های گیاهی مسلماً چشمگیرتر می شود. سشنز می‌گوید: «برخی از مطالعات، گوشت قرمز را با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط دانسته‌اند، که بخشی از آن به دلیل محتوای چربی اشباع‌شده است».

در واقع، یک کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده که در ژوئیه 2019 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان داد که در بین رژیم‌های غذایی با گوشت قرمز، رژیم‌های غذایی با گوشت سفید، و رژیم‌های غذایی با گیاهان، رژیم‌های گیاهی بیشترین تأثیرات مثبت را بر LDL یا «بد» دارند. ” سطح کلسترول طبق انجمن قلب آمریکا، جایگزینی چربی های اشباع شده با چربی های سالم تر، مانند چربی های اشباع نشده و تک غیراشباع، می تواند برای سطح کلسترول مفید باشد.

در همین حال، مروری بر 15 کارآزمایی تصادفی‌سازی‌شده و کنترل‌شده با 856 شرکت‌کننده که در 29 مه 2020 در Nutrients منتشر شد، نشان داد که رژیم‌خواران همه‌چیزخوار – افرادی که هم پروتئین‌های گیاهی و هم پروتئین‌های حیوانی می‌خورند – دارای فشار خون دیاستولیک و سیستولیک بالاتری نسبت به گیاه‌خواران هستند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، فشار خون پایین می تواند باعث سلامت بیشتر و خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمتر شود.

عمر خود را طولانی کنید

یک مطالعه کوهورت منتشر شده در 3 فوریه 2020، در JAMA Internal Medicine روی تقریبا 30000 بزرگسال در ایالات متحده نشان داد که گوشت قرمز و مرغ فرآوری شده و فرآوری نشده، اما نه ماهی، با بروز بیشتر بیماری قلبی مرتبط است. محققان همچنین گزارش دادند که مصرف هر نوع گوشت قرمز با مرگ و میر ناشی از هر علتی مرتبط است، در حالی که مرغ و ماهی چنین نبود.

موسسه ملی بهداشت همچنین گزارش می دهد که مصرف گوشت قرمز ممکن است عمر شما را کوتاه کند. این گروه توصیه می‌کنند که آن را از رژیم غذایی خود با منابع پروتئینی سالم‌تر جایگزین کنید، که ممکن است شامل ماهی و مرغ بدون پوست و همچنین گیاهان باشد. مطالعه‌ای که در 8 فوریه 2022 در PLOS Medicine منتشر شد، نشان داد افرادی که تمایل به خوردن غذاهای گیاهی مانند غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و آجیل دارند، در عین حال از مصرف غلات تصفیه‌شده، گوشت‌های قرمز و فرآوری‌شده و مواد قندی خودداری می‌کنند. نوشیدنی ها می توانند عمر آنها را چندین سال افزایش دهند. به عنوان مثال، محققان تخمین زدند که چنین تغییراتی در سن 60 سالگی می تواند منجر به افزایش طول عمر 8 سال برای زنان و نزدیک به 9 سال برای مردان شود. با این حال، محققان خاطرنشان کردند که آنها فاقد اطلاعات در مورد تأثیرات گوشت سفید، تخم مرغ، و روغن و سایر تغییرات سبک زندگی هستند که می تواند بر طول عمر تأثیر بگذارد.

ممکن است به دلیل ترس از کمبود مواد مغذی، نسبت به کاهش مصرف پروتئین های حیوانی محتاط باشید. Cedars-Sinai خاطرنشان می کند، اگر رژیم غذایی با غذاهای متنوع را دنبال کنید، ممکن است تمام آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن را برای بهترین عملکرد خود دریافت کنید.

سشنز می گوید: «هیچکس برای سالم بودن نیازی به خوردن گوشت قرمز ندارد.

توصیه های مهمی در رژیم غذایی گیاهی:

از غذاهای گیاهی سرشار از پروتئین استفاده کنید،شیرهای گیاهی که از کلسیم و ویتامین D غنی هستند انتخاب کنید، از غلات غنی شده با مواد مغذی استفاده کنید تا آهن و روی بدنتان تامین شود، برای تامین کلسیم بدن از سبزیجاتی که برگ های تیره دارند استفاده کنید.

چه مقدار پروتئین نیاز دارم؟

با توجه به انتشارات سلامت هاروارد، مقدار توصیه شده روزانه برای پروتئین 0.8 گرم (گرم) به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است. وزن خود را بر حسب پوند (پوند) در 0.36 ضرب کنید – این مقدار حداقل گرم پروتئین برای هر روز است. بنابراین، اگر 150 پوند وزن دارید، باید روزانه 54 گرم پروتئین دریافت کنید. Shira Sussi، RDN، بنیانگذار Shira Sussi Nutrition در بروکلین، نیویورک، می‌گوید اگر به طور دیگری فکر کنید، پروتئین باید بین 10 تا 35 درصد از کالری دریافتی روزانه شما را تشکیل دهد.

این درخواست برای بیشتر افراد آمریکایی سخت نبود.سشنز گفته است:« ما نگران دریافت میزان پروتئین در افراد نیستیم زیرا بیشتر آمریکایی ها میزان دریافتی که به آنها توصیه شده را مصرف می کنند و یا اینکه از آن چیزی که گفته ایم فراتر رفته اند».در بیشتر افرادی که مشاهده کرده ام، بیماران در استفاده از پروتئین زیاده روی کرده اند و در مقابل از میزان مشخص شده سبزیجات و میوه ها وغلاتی که سرشار از مواد مغذی هستند دوری می کنند.

سوزی گمان می‌کند که این به این دلیل است که «مردم با این ایده بزرگ شده‌اند که پروتئین – به‌ویژه پروتئین حیوانی – باید مرکز وعده‌های غذایی باشد، و اینکه یک وعده غذایی بدون پروتئین رضایت‌بخش یا رضایت‌بخش نیست.» او این تفکر را به چالش می‌کشد و می‌گوید که لازم نیست همه چیز در مورد یک تکه گوشت بزرگ در هنگام شام باشد. سوزی می‌گوید، می‌توانید نیاز خود به این درشت مغذی را با استفاده از پروتئین گیاهی با کیفیت بالا در وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها در طول روز برآورده کنید، مانند افزودن یک وعده لوبیا به سالاد یا چیدن توفوی کبابی بین تکه‌های نان برای ناهار.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا