راهنمای رفتن به آداب نظافت خانه
اگر به تازگی خدمات نظافت منزل را استخدام کرده اید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که برای اولین بازدید خود چه انتظاری داشته باشید. آیا باید در خانه بمانید یا باید آنجا را ترک کنید تا از سر راه خارج شوید؟ آیا نیاز به تمیز کردن قبلی دارید؟ برای اولین بار پیمایش می تواند دشوار باشد، اما چندین نکته آداب نظافت خانه وجود دارد که به شما کمک می کند حواستان باشد.
1.شلوغی را بردارید
نظافتچیهای خانه مطمئناً بهعنوان بخشی از خدمات خود، به هم ریختگیها را برمیدارند، اما این به معنای صرف زمان کمتری برای تمیز کردن عمیقتر است. برای کمک به نظافتچی ها در استفاده بهینه از زمان خود در خانه، بهتر است قبل از رسیدن چند چیز را تمیز کنید.
- اسباب بازی ها را در سطل های اسباب بازی قرار دهید؛
- نامه ها، روزنامه ها و مجلات را از روی میز ناهار خوری یا قهوه پاک کنید؛
- ظروف را کنار بگذارید و پیشخوان ها را پاک کنید؛
- انبوهی از لباسهای کثیف را به داخل مانع حرکت دهید.
2.پیاده روی انجام دهید
وقتی نظافتچی به خانه شما میآید، ابتدا یک پیادهروی سریع برای نشان دادن نقاطی که نیاز به بیشترین توجه دارند و مکانهای مواد تمیزکننده اضافی است، انجام دهید.
خدمات نظافتی معمولاً همراه با لوازم نظافتی خود میآیند، اما بهتر است به نظراتی مانند جایی که میتوانید لوازم نظافتی اضافی خود را نگه دارید، مانند کیسههای زباله، اسپریها، محلولهای پاککن، حولههای کاغذی و اسفنجها، اشاره کنید.
اگر خدمات نظافتی شما شامل تعویض ملافه و حوله است، به محل قرارگیری ملافههای تازه نیز اشاره کنید.
درضمن به یاد داشته باشید که: آموزش رایگان آشپزی و نظافت خانه توسط نظافتچیها میتواند یک منبع ارزشمند برای بهبود مهارتها و دانش خانهداری باشد. آنها با تجربه و دانش عملی خود، نکات و ترفندهایی را برای آشپزی و نظافت که به بهبود کارایی و کیفیت خدمات میانجامد را به میزبانان ارائه میدهند. از جمله مواردی که ممکن است نظافتچیها در آموزش آشپزی به اشتراک بگذارند، انتخاب و استفاده از مواد غذایی بهینه، ترکیب مناسب مواد، و روشهای بهتر برای ذخیره و نگهداری انواع غذاهاست. در زمینهٔ نظافت خانه، آنها میتوانند نکاتی را در مورد استفاده از مواد تمیزکننده، ترتیب و ترکیب کارهای نظافتی، و استفاده از ابزار و وسایل بهینه برای دستیابی به نتایج بهتر، به میزبانان ارائه دهند. به طور کلی، این آموزشها میتوانند به بهبود مهارتهای خانهداری و ایجاد محیطی سالم و مرتب در خانه کمک کنند.
3.در صورت وجود، تنظیمات پاک کننده را به اشتراک بگذارید
خدمات نظافت خانه معمولاً لوازم نظافتی خود را به همراه دارند. خانه دارانی که مرتباً نظافت می کنند، معمولاً از لوازم نظافت شما استفاده می کنند. با این حال، میتوانید مشخص کنید که آیا میخواهید پاککنندههای خانه از اسپریهای کاملاً طبیعی خودتان به جای یک جایگزین قویتر استفاده کنند یا برعکس.
تمیزکنندههای خانه معمولاً جاروبرقی یا دستمال کاغذی نمیآورند مگر اینکه درخواست کنید، بنابراین حتماً آن وسایل را تهیه کنید.
4.ارتباط برقرار کنید
در هر مرحله شفاف باشید. در طول فرآیند استخدام در مورد انتظارات صحبت کنید، و وقتی نظافتچی می آید، اگر لیستی از مواردی که دوست دارید روی آن تمرکز کنند، بگذارید، اغلب از آن قدردانی می کنند. اگر میخواهید زمان بیشتری را در حمام طبقه اول بگذرانند یا برای ضدعفونی کردن دستگیرهها به آنها نیاز دارید، این نقاط را یادداشت کنید.
5.حیوانات خانگی را کنار بگذارید
حتی اگر شیرینترین توله سگ یا آرامترین گربه را داشته باشید، آنها میتوانند در حین نظافت مانعی ایجاد کنند:
- هنگام رزرو به نظافتچی خانه خود اطلاع دهید که حیوانات خانگی دارید. برخی از متخصصان نظافت ممکن است آلرژی داشته باشند، بنابراین شرکت باید از قبل بداند.
- به محض ورود به نظافتچی خانه خود بگویید حیوانات خانگی کجا گذاشته شده اند.
6.در مورد ترک یا ماندن در خانه بحث کنید
باز هم، ارتباط کلیدی است. برخی از شرکتها از شما میخواهند که برای خدمات در خانه باشید. ممکن است دیگران درخواست کنند که شما را ترک کنید.
- از نظافتچی خانه خود بپرسید که ترجیحات آنها در مورد ماندن یا رفتن شما چیست؛
- در صورتی که نظافتچی خانه سوالی داشته باشد یا در شرایط اضطراری باشد، شماره تلفن خود را بگذارید؛
- نحوه ورود به خانه و نحوه قفل کردن را راهنمایی کنید؛
- اگر در خانه می مانید، سعی کنید از راه دور بمانید. به ویژه از آشپزخانه و حمام دوری کنید. به بیرون از منزل بروید، در لانه دنج باشید یا در اتاق خواب خود چرت بزنید. فقط در جایی که خواهید بود ارتباط برقرار کنید.
7.به محدودیت های زمانی احترام بگذارید
شما نباید انتظار داشته باشید که نظافتچی خانه شما یک خانه بزرگ را تنها در دو ساعت از بالا تا پایین تمیز کند. مطمئن شوید که زمان مناسبی را برای نظافت مورد نیاز خود رزرو کرده اید. همچنین، در حالی که مهم است که مهربان و خوشآمد باشید، سعی کنید از وقفه در صحبتهای نظافتچی در طول سرویس جلوگیری کنید.
8.راهنمایی بدهید
اگر از خدمات راضی هستید، شفاهی و با یک نکته به نظافتچی خانه خود اطلاع دهید.
- یک نکته خوب برای خدمات نظافت حدود 15٪ تا 20٪ هزینه خدمات است؛
- راهنمایی های نقدی معمولاً ترجیح داده می شود؛
- اگر با کارت پرداخت می کنید، معمولاً می توانید از طریق کارت نیز انعام اضافه کنید. فقط با شرکت چک کنید؛
- بسیاری از شرکت ها به راهنمایی نیاز ندارند، اما از آنها قدردانی می شود؛
- اگر خدمات نظافتی منظمی دارید، میتوانید هر بار یا مقادیر بیشتری را به صورت دورهای انعام دهید؛
9.نظر بدهید
اگر این سرویس را دوست داشتید، میتوانید با گذاشتن نظر مثبت به رشد کسبوکار کمک کنید.
- نظر خود را از طریق ایمیل، وب سایت شرکت، موتور جستجو و/یا پلتفرمی که برای رزرو سرویس استفاده کرده اید، ارسال کنید
- با شرکت تماس بگیرید و یک گواهی ارائه دهید، که پاک کننده ها می توانند در وب سایت خود برای جذب مشتریان جدید استفاده کنند
- همچنین ممکن است در مورد خدمات شکایت داشته باشید. ابتدا مودبانه آنها را رو در رو با نظافتچی صحبت کنید. انتظارات خود را با نظافتچی برای خدمات بعدی بیان کنید، و اگر به آنها رسیدگی نشد، با شرکت تماس بگیرید.
برای مثال بعد از نظافت سالن آرایشی می توانید نظرات خود را در باره نظافت آنجا بگویید زیرا نظافت آنجا بسیار اهمیت دارد.
نظافت در بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران اهمیت بسیاری دارد، زیرا ایجاد محیطی تمیز و بهداشتی برای مشتریان و کارکنان یک اولویت است. برای بهترین آموزشگاه آرایشگری، میتوانید این بندها را در نظافت مورد توجه قرار دهید:
- تعیین برنامهی دقیق نظافت: ایجاد یک برنامهی روزانه، هفتگی و ماهانه برای انجام کارهای نظافتی در آموزشگاه ضروری است. این برنامه باید شامل تمیز کردن سطوح، شیشهها، سرویس بهداشتیها، و ایجاد فضاهای تمیز برای مشتریان باشد.
- استفاده از مواد مناسب: استفاده از مواد نظافتی مناسب و با کیفیت، که همچنین محیطی را به حداقل خطر برای سلامتی افراد تضمین کند، بسیار مهم است.
- آموزش به کارکنان: اطمینان از آموزش کارکنان در زمینهی تکنیکهای نظافتی، استفاده از مواد شیمیایی، و رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از انتقال عفونتها باید در اولویت قرار گیرد.
- نظارت مداوم: بررسی مداوم از عملکرد کارکنان و کیفیت نظافت، اطمینان میدهد که استانداردهای بهداشتی حفظ میشوند و مشتریان به محیطی تمیز دسترسی دارند.
- حفظ بهداشت فردی: ایجاد فضاهایی برای شستشوی دستها و استفاده از ماسک و دستکش برای کارکنان، از جمله اقداماتی است که به حفظ بهداشت فردی کمک میکند.
به طور خلاصه، نظافت منظم و مدیریت بهداشتی موارد بسیار مهمی هستند که برای بهترین آموزشگاه آرایشگری باید در نظر گرفته شوند.