سلامتی

نکات بهداشتی لازم برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا

قوانین عمومی رفتار و بهداشت :

در حال حاضر، اقدامات حفاظتی اولیه در برابر ویروس کرونا در برلین وجود دارد که همه ساکنان باید از آنها پیروی کنند.

هر فرد بدون علامت این فرصت را دارد که حداقل یک بار در هفته در مراکز آزمایشی متعدد در برلین از آزمایش رایگان آنتی ژن PoC (“تست سریع”) استفاده کند.

از تست های سریع نیز برای روشن شدن موارد مشکوک استفاده می شود. به عنوان مثال، این امر در مورد افرادی که به‌عنوان مخاطب نزدیک یک مورد تأیید شده کرونا یا در مراکز مختلفی که مورد کرونا در آنها رخ داده است، اعمال می‌شود. بسته به شرایط ممکن است از آزمایش PCR نیز استفاده شود.

فقط افرادی که پس از آزمایش سریع، خودآزمایی یا آزمایش ترکیبی با استفاده از تشخیص اسید نوکلئیک مثبت شده اند، اکنون حق دریافت آزمایش PCR رایگان را دارند. آزمایش پیگیری PCR در بسیاری از داروخانه ها در برلین و همچنین در جاهای دیگر ارائه می شود.

گروه های زیر از افراد واکسینه شده یا بهبود یافته در نظر گرفته می شوند:

افراد کاملاً واکسینه شده که واکسیناسیون اولیه در برابر ویروس کرونا حداقل سه ماه پس از واکسیناسیون قبلی انجام شده است. برای این منظور تا پایان 20 سپتامبر 2022 دو واکسن لازم است. از 01 اکتبر، افراد تنها در صورتی که سه دوز واکسن دریافت کرده باشند، کاملاً واکسینه شده در نظر گرفته می شوند. گواهی واکسیناسیون مربوطه باید به صورت دیجیتال یا کاغذی ارائه شود. گواهی واکسیناسیون صادر شده در اتحادیه اروپا (EU) و خارج از اتحادیه اروپا به شرطی پذیرفته می شود که واکسن توسط اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شود. افرادی که در خارج از اتحادیه اروپا واکسینه شده اند می توانند با ارائه مدارک واکسیناسیون خود به مقامات مربوطه برای گواهی واکسیناسیون تایید شده اقدام کنند.

افرادی که اخیراً از کووید-19 بهبود یافته اند. گواه این امر مثبت بودن تست PCR است که حداقل 28 روز و حداکثر 3 ماه (90 روز) قبل انجام شده است. این افراد بهبود یافته محسوب می شوند.

افرادی که ابتلا به کووید-19 داشته و حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، در این دسته قرار می‌گیرند. این شامل افرادی است که قبل از ابتلا به بیماری، دوز واکسن را دریافت کرده یا حداقل یک بار پس از ابتلا واکسینه شده‌اند. در این حالت، یک تست مثبت (تست PCR) و همچنین اثبات واکسیناسیون به صورت دیجیتال یا کاغذی به عنوان مدرک قابل قبول است. زمان لازم برای آزمون حداقل 28 روز است. تا تاریخ 30 سپتامبر 2022، این افراد به عنوان کاملاً واکسینه شده تلقی می‌شوند. از اول اکتبر 2022، افراد بهبود یافته باید دو دوز واکسن دیگر نیز دریافت کنند تا کاملاً واکسینه شوند.

افرادی که یک تست آنتی‌بادی مثبت دارند که قبل از واکسینه شدن آنها انجام شده، و حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند، تا تاریخ 30 سپتامبر 2022 به عنوان کاملاً واکسینه شده محسوب می‌شوند. از اول اکتبر 2022، آنها نیز باید دو دوز واکسن دیگر دریافت کنند تا کاملاً واکسینه شوند.

افراد کاملاً واکسینه شده که یک دوز واکسن تقویتی دریافت کرده‌اند، تا تاریخ 30 سپتامبر 2022 به عنوان کاملاً واکسینه شده تلقی می‌شوند.

برای کنترل و مهار عفونت، برخی از امکانات و خدمات ممکن است برای افراد با نتایج آزمایش منفی محدود شوند. محدودیت‌ها برای بازدید کنندگان، از جمله افراد واکسینه یا بهبود یافته، دیگر اعمال نمی‌شود.

در موارد آزمایش اجباری، آزمون‌ها معمولاً باید در مراکز آزمایش تایید شده انجام شود و 24 ساعت معتبر هستند. دانش‌آموزان که به صورت منظم در مدرسه آزمایش می‌شوند، نیازی به ارائه مدرک جداگانه برای آزمون ندارند و کارت شناسایی مدرسه به عنوان مدرک کافی است. در تعطیلات مدرسه، دانش‌آموزان باید نتیجه آزمایش منفی را ارائه دهند. الزام آزمایش معمولاً برای افراد واکسینه یا بهبود یافته نیز اعمال می‌شود.

تست در زمینه های زیر الزامی است:

  • در بیمارستان ها برای بازدیدکنندگان، بیماران و کارمندان. خود تسهیلات میزان اجرای تعهد آزمایش را تعیین می کند. در مواقع اضطراری، تعهد آزمایش برای همه طرف های درگیر لغو می شود.
  • در مراکز مراقبتی برای بازدیدکنندگانی که نه واکسینه شده اند و نه بهبود یافته اند.
  • در مراکز مراقبتی برای ساکنین. انجام تست حداقل هفته ای یکبار الزامی است.
  • در تسهیلات مراقبتی برای کارکنان. آزمایش حداقل دو بار در هفته برای افراد واکسینه شده و بهبودیافته و روزانه برای افراد واکسینه نشده الزامی است.
  • در مدارس هم برای دانش آموزان و هم برای کارمندان. تست حداقل سه بار در هفته الزامی است.
  • افراد 14 سال و بالاتر باید از ماسک FFP2 بدون دریچه تهویه یا ماسک معادل آن در مکان‌های زیر استفاده کنند:
  • در اقدامات پزشکی – برای بیماران و بازدیدکنندگان و همچنین برای کارکنانی که مستقیماً با بیماران در تماس هستند.
  • در بیمارستان ها برای بازدیدکنندگان و بیمارانی که بیرون از اتاق خود هستند
  • در امکانات مراقبتی برای بازدیدکنندگان
  • در حمل و نقل عمومی محلی
  • کودکان و نوجوانان بین 6 تا 13 سال می توانند در این مکان ها به جای ماسک FFP2 از ماسک طبی استفاده کنند.
  • شما باید از ماسک صورت طبی (ماسک جراحی، ماسک FFP2 یا KN95 بدون دریچه تهویه) در مکان های زیر استفاده کنید:
  • در خانه های سالمندان برای بیمارانی که بازدیدکنندگان را می پذیرند
  • در مراکز پزشکی و بیمارستان ها – برای کارکنان. ماسک FFP2 برای کارکنانی که مستقیماً با بیماران در تماس هستند الزامی است.
  • در حمل و نقل عمومی محلی – برای کارکنان

ماسک باید به گونه ای پوشیده شود که دهان و بینی کاملاً پوشانده شود و از انتشار ذرات معلق در هوا و قطرات جلوگیری شود. هرکسی که الزامات پوشیدن ماسک را رعایت نکند، جریمه می شود.

هر فردی که تست کرونایی مثبت از خود دارد، باید بلافاصله در خانه ایزوله شود و از تماس با دیگران خارج از منزل خود پرهیز کند. این قانون در ابتدا برای کسانی که نتایج خودآزمایی خود را دریافت کرده‌اند و تحت نظر قرار نگرفته‌اند، صدق نمی‌کند. این افراد باید بلافاصله یک تست آنتی‌ژن سریع را در یک مرکز آزمایش تایید شده انجام دهند. اگر این تست مثبت شود، قوانین قرنطینه نیز اعمال می‌شود. اگر نتیجه منفی باشد، تست PCR باید انجام شود. قرنطینه باید به مدت 10 روز رعایت شود. اگر فرد هیچ علامتی نداشته باشد، پس از این دوره و بدون نیاز به تست، قرنطینه پایان می‌یابد. امکان کاهش قرنطینه به هفت روز پس از یک تست آنتی‌ژن منفی وجود دارد. برای کارکنان در مراکز مانند خانه‌های سالمندان، بیمارستان‌ها و مراکز مشابه، الزامات اضافی وجود دارد.

هر شخصی که نتیجه مثبت تست سریع کروناویروس را در یک مرکز آزمایش تایید شده دریافت کند، می‌تواند یک تست PCR رایگان برای تایید بیماری انجام دهد. این تست‌ها در داروخانه‌های مختلف ارائه می‌شوند. اگر تست PCR منفی باشد، هیچ نیازی به قرنطینه وجود ندارد.

تماس نزدیک با افراد مبتلا به کووید-19 باید به مدت 10 روز قرنطینه شوند. استثناءها برای افراد بدون علامتی که کاملاً واکسینه شده یا بهبود یافته‌اند، وجود دارد.

قرنطینه برای تماس نزدیک بعد از 10 روز و بدون نیاز به تست PCR منفی یا تست آنتی‌ژن سریع به پایان می‌رسد. امکان کاهش مدت قرنطینه به هفت روز پس از یک تست آنتی‌ژن سریع منفی وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا