متفرقه

۱۰ راه‌حل برای موفقیت کسب و کارهای کوچک بدون وام سنگین

داشتن مسئولیت های اجتماعی همیشه به نفع مشاغل در هر اندازه ای بوده است. ولی زمانی که شما یک SMBنزدیک به جامعه هستید ضرورت دارد. عامل پس دادن به جذب بیشتر مشتریان و کارمندان جدید کمک موثری می کند و در عین حال صاحبان کسب و کار و مشاغل را سالم تر و شادتر نگه می دارد. همچنین پس دادن فرصت های شبکه ای را نیز معرفی میکند.

بازگشت به جامعه می تواند با ایجاد شناخت و شهرت برند شما، بازاریابی شما را تحت الشعاع قرار دهد. مطالعات نشان داده اند که ۸۵ درصد از مصرف کنندگان از یک برند به برند دیگر مرتبط با یک علت گرایش پیدا می کنند و ۹۱ درصد از نسل هزاره مایل به تغییر هستند. دوسوم از نسل هزاره و ۵۳ درصد از جمعیت عمومی از رسانه های اجتماعی برای مشارکت در مسئولیت اجتماعی شرکت استفاده می کنند.

مشکل اینجاست که وقتی صاحب یک کسب وکار کوچک هستید، بودجه محدودی دارید و ممکن است بودجه لازم برای این کار را نداشته باشید.

خوشبختانه راه هایی وجود دارد که شما بدون شکستن بانک، آن ها را پس می دهید، مانند این ۱۰ راه.

1. برنامه ریزی کنید

مانند هر جنبه دیگری از تجارت شما، اگر برای آن برنامه ریزی نکنید، رسیدن به یک هدف تقریبا غیرممکن است. هر سه ماه، زمانی را به نشستن با خود یا تیم خود اختصاص دهید و در مورد راه های مختلفی که کسب و کار شما می تواند جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند، بحث کنید و سپس برنامه ریزی کنید.

برای مثال، یکی از اعضای تیم ممکن است تغییر از سیستم صورتحساب کاغذی به سیستم دیجیتال را پیشنهاد دهد. نه تنها برای محیط زیست بهتر است، بلکه می تواند در کسب و کار شما صرفه جویی کند زیرا هزینه کاغذ و جوهر را از بین می برد. این پول نقد اضافی می تواند به یک موسسه خیریه کمک کند.برنامه ریزی از MRP استفاده کنید. اگر می خواهید بدانید MRP چیست به لینک زیر مراجعه کنید.

نرم‌افزار MRP یا برنامه‌ریزی منابع تولید، یک ابزار قدرتمند است که در برنامه‌ریزی و کنترل فرآیندهای تولید و توزیع برای کسب و کارها به کار می‌رود. با استفاده از MRP، شرکت‌ها می‌توانند به طور دقیق تر و کارآمدتری مواد مورد نیاز برای تولید محصولات را پیش‌بینی کرده و مدیریت کنند. این نرم‌افزار اطلاعاتی در مورد موجودی مواد، تولید، تقاضا، و زمان‌بندی را با هم هماهنگ می‌کند تا برنامه‌ریزی تولید، خرید و توزیع را بهینه‌سازی کند. همچنین، MRP قابلیت افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و بهبود مدیریت فرآیندهای کسب و کار را ارائه می‌دهد، که برای رشد و موفقیت کسب و کارها بسیار حیاتی است.

2. تیم خود را به داوطلب شدن تشویق کنید

این ایده ای است که شما می توانید از برخی از بزرگ ترین شرکت های جهان وام بگیرید؛ با پیشنهاد زمان پرداخت شده برای داوطلب شدن برای یک موسسه خیریه انتخابی آن ها، داوطلب شدن را تشویق کنید.

دادن زمان مشخص به کارمندان در هر ماه، سه ماهه یا سال برای کار داوطلبانه باعث بهبود روحیه خواهد شد و همچنین مشارکت اجتماعی کسب وکار شما را افزایش خواهد داد.

شما همچنین می توانید به عنوان یک تیم برای سازمان هایی مانند Habitat For Humanity داوطلب شوید. این اقدام باعث افزایش تیم سازی در سازمان شما می شود. اکثر خانه ها در آخر هفته ها ساخته می شوند تا هفته کاری شما خیلی مختل نشود.

به گفته Rajeev Prasad، بنیانگذار PayBee – یک پلت فرم کمک مالی تلفن همراه برای غیر انتفاعی، که کارکنان را تشویق می کند تا برای اهدافی که به آنها اهمیت می دهند داوطلب شوند، در افزایش شادی کارمندان عالی عمل می کند. به جذب و حفظ استعدادها کمک می کند.

3. از SMB های همسایه خرید کنید

یکی از موثرترین و ساده ترین راه ها برای بازگشت به جامعه، تبلیغ کسب و کاره ای محلی دیگر است. تا جایی که ممکن است در محلی خرید کنید، نقد و بررسی بگذارید، در وب سایت خود به شرکت های محلی مورد علاقه خود لینک دهید و در شنبه کسب وکار کوچک شرکت کنید.

همچنین به دنبال روابط متقابل مفید برای کسب وکار خود و شرکایتان باشید.

4. مهارت ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید

به عنوان یک صاحب کسب و کار در جامعه خود، استعداد، تخصص و دانش ارزشمندی دارید. با آموزش کلاس ها یا مهارت های تخصصی از این مهارت ها به خوبی استفاده کنید. با داوطلب شدن در یک سازمان غیرانتفاعی به ساکنان محلی کمک کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک طراح وب سایت هستید، می توانید وب سایت را برای یک سازمان غیرانتفاعی محلی بسازید و نگهداری کنید.

من شخصاً از مهارت هایم در حین کار روزانه با بنیاد Open to Hope استفاده می کنم.

5.حمایت از تیم های ورزشی جوانان

یک احتمال خوب وجود دارد که شما کسی را بشناسید که یک کودک در یک تیم ورزشی جوانان دارد. هنگامی که یک تیم محلی را برای حمایت مالی پیدا کردید، می توانید به آن ها در تامین بودجه مورد نیازشان کمک کنید.

شما می توانید با لوگوی خود روی یونیفرم ها یا بنرها، تبلیغات دوستانه ای داشته باشید.

6. اسپانسر یک رویداد

حمایت مالی از یک شرکت کننده در یک ماراتن محلی راهی عالی برای حمایت از آنها همراه با جامعه است.

اما شما و کارمندانتان می توانید گامی فراتر بردارید. ظاهر شوید و کسی را تشویق کنید شاید با وسایل مارک دار. لوازمی مانند بطری یا آب، تنقلات یا چادر را به این هدف اهدا کنید.

7. راه اندازی پویش نیکوکاری

اگر پول و زمان برنامه ریزی شده کم است، شما هنوز هم می توانید با راه اندازی یک فروشگاه لباس، کتاب یا غذا، خیریه باشید.

کمک به محرک های محلی برای خیریه می تواند یک گزینه بسیار مقرون به صرفه باشد. شما می توانید به روش های کوچک در طول سال کمک کنید. کارمندان شما ممکن است ایده های خوبی برای شما داشته باشند.

گزینه هایی مانند درایو کت در پاییز یا درایو فن و تهویه مطبوع در تابستان را در نظر بگیرید.

8. شیشه جمع آوری را روی پیشخوان قرار دهید

مسلماً این راهی برای پس دادن است که کمترین تلاش را می طلبد. موسسه خیریه ای را انتخاب کنید که برای شما یا تیمتان مهم است و به سادگی یک مجموعه جار در مناطق پرترافیک کسب و کار خود راه اندازی کنید.

9. بخشی از برنامه ارجاع خود را پس بگیرید

باور کنید یا نه، شما می توانید با یک سازمان غیرانتفاعی به عنوان بخشی از یک برنامه ارجاع هم کاری کنید.

برای مثال، شاید شما و تیمتان در یک پناه گاه حیوانات محلی داوطلب شده باشید.

ما را همراهی کنید و ۱۰۰ دلار به نام شما به پناه گاه حیوانات اهدا خواهیم کرد.

10. به طور مداوم کمی استراحت کنید

اصلا لزومی ندارد برای به وجود آوردن تفاوت ها، کمکی بزرگ میلیون دلاری به یک موسسه خیریه بکنید. میتوانید درصد کمی از سود یا هزینه های خود را به یک موسسه خیریه اختصاص دهید که این کار برای شما خیلی مهم خواهد بود و درطول زمان به شما کمک خواهد کرد و قطعا تفاوتی را به وجود خواهد آورد.

برخی از مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید

داشتن ایده و یک طرح عالی

بررسی دقیق بازار کار

ایجاد طرح های اولیه کسب و کار

بررسی ساختار های قانونی کار

پیدا کردن یک نام تجاری مناسب برای کسب و کار

منبع

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا