سلامتی

13 نکته ضروری برای حفظ و رعایت سلامتی شما

1. مراقب خزش قهوه باشید

آیا می دانستید قهوه یکی از بزرگترین منابع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی ما است؟ اما کافئین همچنین می تواند سطوح بالایی از کورتیزول، هورمون استرس را آزاد کند. اگر برای گذراندن روز بیش از حد به قهوه وابسته شده اید – و سردرد و عصبانیت برای اثبات آن دارید – کاکائو دم کرده را بعد از ظهر امتحان کنید. این “قهوه” است اما به جای دانه های قهوه با دانه های کاکائو درست می شود. پرو Trailblazer از Cacao Brew را امتحان کنید.

2. پشتکار را تعقیب کنید، نه کمال

اگر یک لاستیک پنچر دریافت کنید، سه تایر دیگر را کوتاه نمی‌کنید. وقتی انگشت پای خود را خنثی می‌کنید، برنمی‌گردید و دیگری را خرد نمی‌کنید. بنابراین، چرا اجازه دهید یک وعده غذایی یا یک روز بد غذایی تبدیل به هفته ها و ماه ها بد خوردن شود. یا یک تمرین از دست رفته تبدیل به هفته‌ها عدم انجام کاری می‌شود؟ با به خاطر سپردن کارهایی که در بیشتر مواقع انجام می دهید، مهم نیست، از ریل خارج نشوید. به عبارت دیگر: تعقیب مداوم، نه کمال.

3. از مکمل ها آگاه باشید

آیا می دانستید از هر ده نفر ما یک نفر به اشتباه محصولات پزشکی تقلبی آورده است؟ اگر مکمل های بهداشتی مصرف می کنید، مطمئن شوید که همیشه از یک شیمیدان، داروخانه یا فروشگاه معتبر خرده فروشی به جای یک وب سایت تصادفی یا از طریق رسانه های اجتماعی خرید می کنید. اگر به صورت آنلاین خرید می کنید، به دنبال آرم هایی باشید که نشان می دهد یک پلت فرم امن است. در صفحه وب دولت Fake Meds اطلاعات بیشتری کسب کنید.

4. آن گیاهان را مصرف کنید

گیاهان درست مانند سبزیجات گیاهانی هستند و برای سلامتی مفید هستند. نعنای تازه را به آب سرد یا گرم، رزماری حاوی آنتی اکسیدان را به گوشت ها و جعفری نفخ را به عدس های گرم اضافه کنید.

5. لبخند خود را ارتقا دهید

مسواک زدن تنها 70 درصد از سطح دندان های شما را تمیز می کند، بنابراین استفاده از نخ دندان غیر قابل مذاکره است. مسواک‌های بین دندانی می‌توانند بازی را برای رسیدن به نقاطی که دسترسی به آن‌ها سخت است تغییر دهند، اما انتخاب می‌تواند بسیار زیاد باشد، بنابراین از دندانپزشک خود برای دریافت راهنمایی بخواهید.

6. در حین مسواک زدن تناسب اندام داشته باشید

کگل ها معادل تمرین یک مارتینی هستند: در هر زمان، هر مکان و هر مکان، اما ما آنقدر که باید آنها را انجام نمی دهیم. اما وقتی نوبت به استحکام کف لگن می‌شود، استفاده از آن یا از دست دادن آن است. در حالی که منتظر تغییر چراغ راهنمایی هستید، تمام عضلات کف لگن خود را به طور همزمان بکشید، فشار دهید، بلند کنید و 5 تا 10 ثانیه نگه دارید، قبل از اینکه به آرامی رها کنید و تا 5 بشمارید. 10-15 بار تکرار کنید.

7. تماس بگیرید، حرکت را اضافه کنید

هر بار که تماس تلفنی می گیرید بایستید و حرکت کنید. به عنوان یک قانون کلی، برای هر ساعت نشستن، باید حداقل دو دقیقه در اطراف حرکت کنید.

8. بذر بکارید

دانه ها بلوک ساختمانی گیاهانی هستند که قرار است باشند و آنها را کوچک اما به طور جدی قدرتمند می کند. افزودن دو قاشق غذاخوری بذر کتان غنی از فیبر به غلات، سالاد یا شیرینی‌پزی، ۱۳۳ درصد از چربی‌های امگا ۳ روزانه (معمولاً در روغن ماهی یافت می‌شود) و همچنین پروتئین گیاهی را به شما می‌دهد.

9. در بیرون شرکت کنید

مطالعه ای توسط Wildlife Trust نشان داد که دو سوم داوطلبان آن که کارهایی مانند بهبود پرچین ها و ساختن میز پرندگان در هوای آزاد انجام می دادند، در عرض 6 تا 12 هفته از سلامت روانی بهتری برخوردار بودند. محققان معتقدند این به این دلیل است که محیط‌های غنی از حیات وحش نه تنها شما را از نظر جسمی سالم نگه می‌دارد، بلکه به کاهش استرس، بهبود خلق و خو و کاهش انزوای اجتماعی کمک می‌کند. بسیاری از موسسات خیریه گزینه های داوطلبانه خود را مانند wildlifetrust.org.uk، Nationaltrust.org.uk و rspb.org.uk فهرست می کنند.

10. “شوم” های خود را مرتب کنید

گذاشتن قارچ ها در زیر نور مستقیم خورشید به مدت 20 دقیقه قبل از خوردن، محتوای ویتامین D آن ها را افزایش می دهد. باهوش، ها؟

11. کتاب دوتایی

پشت شما را آزار می دهد اما می خواهید در مورد داروهای فشار خون خود نیز صحبت کنید؟ اگر مسائل متعددی دارید که باید با پزشک خود در میان بگذارید، یک جلسه پزشک عمومی رزرو نکنید، بلکه یک بار دو بار قرار ملاقات بگذارید. این به شما زمان بیشتری می دهد تا در مورد هر مشکل فردی با پزشک عمومی خود صحبت کنید تا احساس عجله نکنید.

12. “پاسخ آرامش” را امتحان کنید

یک کلمه متمرکز با مفاهیم صلح آمیز (مثلاً آرام، استراحت یا عشق) انتخاب کنید، سپس چشمان خود را ببندید و به آرامی عضلات خود را شل کنید و به آرامی نفس بکشید. هر بار که نفس خود را بیرون می دهید، کلمه تمرکز خود را در سکوت تکرار کنید، هر فکر دیگری را رد کنید و شعار خود را تکرار کنید. ممکن است خیلی ساده به نظر برسد که موثر باشد، اما مشخص شده است که تنفس را آرام می کند، فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد و استرس را کاهش می دهد.

13. لایه به بالا

بیایید فیبر صحبت کنیم: 90 درصد از ما به اندازه کافی مصرف نمی کنیم. فیبر نه تنها خطر یبوست را کاهش می دهد، بلکه با کاهش خطر بیماری قلبی، سکته، دیابت نوع 2 و سرطان روده نیز مرتبط است. تغییر به نسخه های سبوس دار پاستا، نان، غلات، برنج، کوسکوس و رشته فرنگی راهی سریع برای افزایش مصرف شماست. همچنین می توانید لوبیا، عدس یا نخود را به خورش ها، کاری و سالاد اضافه کنید. پر کردن وعده های غذایی با سبزیجات؛ و میان وعده میوه و آجیل یا دانه های بدون نمک.

14. آن را بالا ببرید

بر اساس یک نظرسنجی توسط YouGov برای Ramblers، بزرگترین موسسه خیریه پیاده روی بریتانیا، نزدیک به یک سوم از پاسخ دهندگان خود را به عنوان “راهپیمایان سلامت” می دیدند که به طور منظم برای بهبود رفاه خود پیاده روی می کردند. اگر می خواهید تناسب اندام داشته باشید و با دوستان جدید ملاقات کنید و همچنین خوب زندگی کنید، چرا به یک گروه پیاده روی نپیوندید؟ نگاهی به رامبلرز بیندازید. روش دیگر، Walking For Health از کسانی که نگرانی‌های سلامتی از جمله سلامت روان دارند، حمایت می‌کند. اگر ترجیح می‌دهید به تنهایی پیش بروید، برنامه Go Jauntly را امتحان کنید تا الهام‌بخش پیاده‌روی در نزدیکی خود را کشف کنید. اوه، و فراموش نکنید که تپه‌ها را هم بگنجانید، که «سالن ورزش واکر» هستند که کالری سوزی را تا 60 درصد افزایش می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا