ورزشی

مهارت فیزیکی که مردان باید در آن تبحر داشته باشند

در حالی که راه‌های زیادی وجود دارد که بدن انسان می‌تواند حرکت کند، مسلماً 10 مهارت وجود دارد که اساسی‌ترین مهارت‌های فیزیکی را تشکیل می‌دهند: تعادل، دویدن، خزیدن، پریدن، بالا رفتن، پیمودن مسیر، بلند کردن، حمل کردن، پرتاب کردن و گرفتن. این مهارت‌ها ستون فقرات سیستم MovNat را تشکیل می‌دهند، و همچنین بسیار شبیه به «مهارت‌های فیزیکی نظامی» ضروری هستند که در کتابچه راهنمای آموزش آمادگی جسمانی تفنگداران دریایی برای رزم توضیح داده شده است – حرکاتی که «اجرای سریع و ماهرانه» آن‌ها «ممکن است به معنای تفاوت باشد».  بین موفقیت و شکست در میدان جنگ.” اینها مهارت هایی هستند که به شما امکان می دهند وظایف روزمره را به خوبی انجام دهید، خود و دیگران را در مواقع اضطراری نجات دهید، و با اعتماد به نفس و حتی با نشاط در محیط خود حرکت کنید.

در زیر به معرفی مختصری از 10 مهارت بدنی که هر مردی باید بر آن مسلط باشد، با توضیحات و تصاویر بر اساس راهنمای (فوق العاده آموزنده) سطح I گواهینامه MovNat ارائه می دهیم. این مقاله برای ارائه یک نمای کلی از هر مهارت طراحی شده است که کاربردهای عملی آن، برخی از تغییرات احتمالی آن و راه‌های به چالش کشیدن خود و ارتقاء سطح در آن زمینه را پوشش می‌دهد.

مهارت‌هایی که مردان باید بدانند می‌تواند شامل یک ترکیب از مهارت‌های فردی، حرفه‌ای و فنی باشد. در زندگی روزمره، مهارت‌های مدیریت زمان، ارتباطات موثر، و مدیریت استرس بسیار مهم هستند. در زمینه‌های حرفه‌ای، مهارت‌های رهبری، تیم‌ورک، و مهارت‌های فنی مانند تکنولوژی اطلاعات و تجارت الکترونیکی نیز حیاتی هستند. از نظر فنی، مهارت‌هایی مانند برنامه‌نویسی، طراحی وبسایت، و دانش اساسی تکنولوژی‌های جدید اهمیت دارند. ساخت وبلاگ نیز یک مهارت کلیدی است، زیرا این امکان را به فرد می‌دهد تا نظرات، دانش، یا تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و ارتباط معنی‌داری با جامعه برقرار کند. وبلاگ نه تنها یک فرصت برای ابراز خود است، بلکه می‌تواند به بهبود مهارت‌های نوشتاری، تحلیلی، و تفکر انتقادی و انتقال نظرات خود با ساخت وبلاگ رایگان کمک کند.

تصاویر، اصول اولیه این حرکات، و همچنین برخی از تغییرات آنها را نشان می دهد. در این مقاله جایی برای نشان دادن هر تنوعی از هر مهارت و یا ارائه دستورالعمل های گام به گام در مورد تکنیک وجود ندارد. علاوه بر این، متن بهترین راه برای یادگیری تکنیک فیزیکی نیست. در بسیاری از موارد، من به نمایش های بسیار مختصری از این مهارت ها توسط بنیانگذار MovNat، Erwan Le Corre، لینک داده ام. اما برای اینکه واقعاً تکنیک خود را توسعه دهید، توصیه می‌کنم با شرکت در یک کارگاه آموزشی MovNat یا گواهینامه، مربیگری حضوری دریافت کنید (می‌توانید بررسی من را در مورد آن اینجا بخوانید).

(من هیچ وابستگی مالی به MovNat ندارم – من فقط فلسفه و رویکرد آنها به فیزیک را بررسی می کنم؛ آنها استادان مهارت های فیزیکی هستند.)

دویدن

دویدن، همراه با پیاده روی، اساسی ترین شکل حرکت انسان را تشکیل می دهد. همچنین بهترین شکل تمرین هوازی و بی هوازی تمام بدن است. شرایطی که از دویدن به دست می‌آید، پایه‌ای ضروری برای عملکرد در فعالیت‌های تفریحی متعدد و همچنین ورزش‌های تیمی، فردی و رزمی است. و چه در حال فرار به یک موقعیت اضطراری برای قرض دادن کمک باشید، چه دور از آن برای احضار کمک، دویدن کلید زنده ماندن و شکوفایی در سناریوهای بحران است.

متأسفانه دویدن با میزان بالایی از آسیب نیز همراه است. در حالی که MovNat دویدن با ضربه جلوی پا/میدپا و حتی پیشروی به دویدن با پای برهنه را به عنوان راهی برای کاهش این خطر تشویق می کند، من شخصاً نسبت به توانایی افراد برای تغییر قابل توجه فرم دویدن خود خوشبین نیستم و متقاعد نیستم که ضربه جلوی پا لزوماً انجام می شود. بهترین برای همه این روزها ضربه زدن به پاشنه بیش از حد شیطانی شده است و حتی آنطور که معمولاً تصور می شود انرژی بیشتری مصرف نمی کند.

مطمئناً، آنچه را که می توانید در مورد فرم خود (از جمله سرعت، طول گام، و وضعیت بدنی) بهبود بخشید، اما من معتقدم بهترین و مؤثرترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدگی کمتر دویدن و بیشتر «تقاطع» است (MovNat این رویکرد را تشویق می کند. همچنین). تمام تمرینات دیگر ذکر شده در اینجا، از پریدن گرفته تا تعادل گرفته تا بلند کردن، قدرت و چابکی همه جانبه شما را بهبود می بخشد و به دویدن شما کمک می کند تا از آسیب دیدگی جلوگیری کنید. دویدن بر روی سطوح مختلف، به‌جای اینکه منحصراً روی پیاده‌رو و/یا تردمیل باشد، بسیار کمک خواهد کرد.

تا جایی که می توانید کارآمد اجرا کنید.

راه هایی برای تمرین، به چالش کشیدن و ارتقاء سطح این مهارت فیزیکی

  • دویدن را با تکنیک خوب تمرین کنید
  • سرعت، مسافت و مدت زمان را تغییر دهید
  • دویدن روی سطوح مختلف – در جنگل، روی شن و غیره.
  • هنگام دویدن دور زدن موانع و تغییر سریع جهت را تمرین کنید

حرکت فراتر از بنیاد فیزیکی

در حالی که مهارت فوق، هسته اصلی مجموعه مهارت‌های فیزیکی یک مرد را نشان می‌دهند، اما به سختی محدودیت آن را نشان می‌دهند. هنگامی که بر سطح زمین این حرکات «پایه» تسلط پیدا کردید، و تغییرات تکنیکی و پیچیدگی را به آن اضافه کردید، می‌توانید روی مهارت‌های دیگری مانند خرک و مبارزات (ضربه زدن، دست زدن) کار کنید. و البته، شما نه تنها می خواهید که از نظر فیزیکی در خشکی مهارت داشته باشید، بلکه می خواهید به یک حیوان دوزیست تبدیل شوید که می تواند ماهرانه شنا کند، غواصی کند و آب ها را کاوش کند.

همانطور که وسعت و عمق مهارت های فیزیکی خود را افزایش می دهید، به طور فزاینده ای احساس قدرت خواهید کرد که در محیط خود به روش هایی که گاهی کاربردی و گاهی اوقات ساده، بازیگوش، شاد و خلاقانه هستند، حرکت کنید. شما مطمئن خواهید بود که احساس می کنید می توانید در مواقع اضطراری عملکرد تحسین برانگیزی داشته باشید، در حالی که از رضایت روزمره ناشی از تسلط بر استفاده ماهرانه از بزرگترین هدیه خود یعنی بدن خود لذت خواهید برد.

هر مردی باید بداند که چگونه به طور طبیعی حرکت کند، و به طور متناقض، به دست آوردن توانایی انجام این کار، نیاز به تمرین زیادی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا