متفرقه

یونانی یکی از سخت ترین زبان ها برای انگلیسی زبانان

بر اساس مطالعات انجام شده توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده، علیرغم این واقعیت که ریشه های یونانی در سراسر زبان انگلیسی یافت می شود، یونانی یکی از سخت ترین زبان ها برای انگلیسی زبان ها برای یادگیری است.

مؤسسه خدمات خارجی وزارت امور خارجه، که دیپلمات‌ها را آموزش می‌دهد و دوره‌های زبان ارائه می‌دهد، داده‌های زبانی را در مورد سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری انگلیسی‌زبان منتشر کرد.

اطلاعات بر اساس چند ساعت مطالعه فشرده برای یادگیری هر زبان مرتب می شوند و زبان ها به عنوان آسان، متوسط و سخت رتبه بندی می شوند.

بر اساس داده ها، بیشتر زبان های اروپای غربی مانند فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی به عنوان آسان برای یادگیری طبقه بندی می شوند. به طور کلی، انگلیسی زبانان می توانند در حدود 600 ساعت کلاس یا 24 هفته به مهارت دست یابند.

از سوی دیگر، یادگیری روسی، هندی، تایلندی، لهستانی و یونانی حدود 44 هفته طول می‌کشد که یادگیری آن‌ها را برای انگلیسی‌زبانان به ویژه زمان‌بر و دشوار می‌کند.

در حالی که بسیار دشوار است، تعدادی زبان وجود دارد که یادگیری آنها حتی از یونانی نیز چالش برانگیزتر است. سخت‌ترین زبان‌ها، که شامل ژاپنی، کره‌ای، چینی و عربی می‌شود، می‌تواند بیش از یک سال و نیم مطالعه فشرده طول بکشد تا به سطح مهارت برسد.

یادگیری زبان یونانی به ویژه برای انگلیسی زبانان سخت است، زیرا دستور زبان آن به روشی کاملاً متفاوت ساخته شده است.علاوه بر این، کسانی که انگلیسی صحبت می کنند باید الفبای یونانی را یاد بگیرند، مرحله ای که برای یادگیری بیشتر زبان های اروپایی لازم نیست.

یونانی زبان دشواری است، اما ارزش یادگیری را دارد

هرچند یادگیری زبان جدید ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که یادگیری زبان دوم می‌تواند ریسک زوال فکری را در هر سنی کاهش دهد.

پس، حتی اگر برای شما یک سال تلاش مداوم لازم باشد، ارزش آن را دارید که بتوانید با یکی از قدیمی‌ترین، پرکاربردترین، و متنوع‌ترین زبان‌های جهان، یعنی یونانی، ارتباط برقرار کنید.

یونانی یکی از باستانی‌ترین زبان‌های جهان است که امروزه همچنان استفاده می‌شود.

جورجیوس بابینوتیس، استاد برجسته زبان‌شناسی و وزیر سابق آموزش، توضیح می‌دهد: “این زبان به مدت چهل قرن مداوم با یک الفبای یکسان نوشته شده و برای 24 قرن به همان قواعد املایی پایبند مانده است.”

اگرچه فقط 13.4 میلیون نفر در یونان، قبرس، و جهان در کل به عنوان زبان مادری از آن استفاده می‌کنند، یونانی در گذشته زبان بین‌المللی بوده که در تجارت، آموزش، سیاست، هنر، و علم به کار می‌رفت، مانند انگلیسی امروزی.

تعداد فراوانی از کلمات انگلیسی، حدوداً بیش از 150,000، از ریشه یونانی مشتق شده‌اند، که نشان‌دهنده تأثیر قابل‌توجه این زبان در طول تاریخ است.

زمانی که به اصطلاحات پزشکی نگاه می‌کنیم، تأثیر فلسفه یونانی در علم مدرن بسیار واضح است، زیرا بیش از سه چهارم کلمات مورد استفاده در حوزه پزشکی از این زبان مشتق شده‌اند.

یونانی نه تنها یک زبان زیباست، بلکه با گذشت زمان، از هزاران سال تاریخ و تأثیر برخوردار است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا