متفرقه

گام‌هایی به سوی پیچیدگی: کاوش در سخت‌ترین زبان‌های جهان

در اینجا چند زبان دشوارتر، از ساده ترین تا سخت ترین، برای یادگیری آورده شده است.

1-عربی(Arabic)

اگر به دنبال چالش هستید، ممکن است بخواهید به زبان عربی توجه کنید. بیشتر حروف عربی چهار نسخه متفاوت دارند. انتخاب فرم صحیح بستگی به جایی دارد که حرف در یک کلمه قرار می گیرد – و حروف صدادار نیز هنگام نوشتن گنجانده نمی شوند. این امر یادگیری زبان (و ترجمه آن) را برای انگلیسی زبانان بسیار دشوارتر می کند. یکی از کاربران LonelyPlanet.com می نویسد: «هیچ کس جدی در مورد زبان تصور نمی کند که تسلط نزدیک را می توان در کمتر از یک سال به دست آورد، حتی زمانی که در یک کشور عرب زبان زندگی می کند.

2-ماندارین(Mandarin)

ماندارین یک زبان چینی است که اغلب از آن به عنوان سخت ترین زبان یاد می شود. برخی حتی آن را در زیر 50 زبان برتر برای یادگیری دسته بندی می کنند. کارشناسان تخمین می زنند که 2200 ساعت کلاس برای دستیابی به مهارت لازم است. این به دلیل صدای آهنگین و فراوانی شخصیت ها، کلمات و قوانین آن است. این زبان تاریخچه طولانی دارد و هر صدایی در سیستم نوشتاری آوایی ماندارین دارای چهار تلفظ مختلف است.

3-ژاپنی(Japanese)

وقتی صحبت از آسان‌ترین و سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری به میان می‌آید، ژاپنی قطعاً در سخت‌ترین نقطه‌ای قرار می‌گیرد، زیرا پر از پیچیدگی است. این حروف الفبا است و کاراکترها به تنهایی می توانند شما را به یک سردرگمی سوق دهند. ژاپنی یک سیستم مبتنی بر کاراکتر دارد، اما این شامل هزاران کاراکتر است که باید قبل از نوشتن در هر سطح ژاپنی مناسب، یاد بگیرید. این زبان همچنین دارای سه سیستم نوشتاری است و هر کدام الفبای خاص خود را دارند. شما باید یک زبان جدید، اما سه الفبای جدید یاد بگیرید. برای اینکه بتوانید با ژاپنی زبانان دیگر مکالمه داشته باشید، 2 تا 3 سال تمرین لازم است.

4-کره ای(Korean)

اگر به دنبال 50 زبان برتر برای یادگیری برای انگلیسی زبانان باشید، ممکن است کره ای را در این فهرست قرار دهید. کره ای یک زبان فوق العاده منحصر به فرد است. آنقدر متفاوت است که جذب طبیعی آن بسیار دشوار است (اما آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست). هنگام ساخت یک جمله به زبان کره ای، فاعل اول، مفعول دوم و عمل آخر می شود. همه اینها برای انگلیسی زبانان به عقب است، و هنگام ترجمه مستقیم، جملات خنده دار به نظر می رسند. به طور متوسط، قبل از اینکه واقعاً به زبان کره ای مسلط باشید، باید حداقل 2200 ساعت مطالعه کنید.

5-ایسلندی(Icelandic)

ایسلندی احتمالا برای اکثر انگلیسی زبانان ساده تر از ماندارین است. با این حال، هنوز هم بسیار پیچیده است. کمتر از 400000 نفر در جهان به این زبان صحبت می کنند و از یک جزیره آمده اند. تمرین ممکن است دشوار باشد زیرا زبان از قرن نهم تغییر زیادی نکرده است. بومیان به جای استفاده از کلمات خارجی، کلمات قدیمی را بازیافت می کنند. برای انگلیسی زبانان، به طور متوسط 1100 ساعت تمرین طول می کشد تا مسلط شوند.

نکاتی برای تسلط بر زبان جدید – از جمله ساده ترین تا سخت ترین زبان ها برای یادگیری!

صرف نظر از زبانی که تصمیم به یادگیری دارید، نکاتی وجود دارد که باید برای سرعت بخشیدن به فراگیری زبان خود رعایت کنید.

ابتدا، درک روشنی از اینکه چرا می خواهید زبان را در وهله اول یاد بگیرید، داشته باشید.

چه هدف شما این باشد که بتوانید به زبانی مسلط شوید تا بتوانید سفر کنید و دنیا را ببینید یا فقط بخواهید تکه‌ها و تکه‌های آن را در مکالمه‌های اولیه درک کنید، مهم است که تصویر خوبی از دلیل انجام این کار داشته باشید. این در وهله اول این انگیزه شما را از طلسم های سخت نگه می دارد!

تعیین اهداف

به عنوان نتیجه ای که قبلاً گفتیم، مطمئن شوید که هنگام شروع یادگیری اهداف روشنی در ذهن دارید.

هدف اصلی خود – یعنی مسلط شدن به زبان روسی – را به بسیاری از اهداف خرد تقسیم کنید. چه کاری را می خواهید به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه انجام دهید؟ از کوچک شروع کنید و به خاطر بسپارید – حتی فقط پنج یا ده دقیقه در روز می تواند راه درازی برای تازه نگه داشتن یک زبان در ذهن شما داشته باشد.

فقط بر روی مفاهیم انتقادی تمرکز کنید

همانطور که شروع به یادگیری زبان می کنید، ساعت ها وقت خود را صرف مطالعه چیزهایی نکنید که برای درک اولیه ضروری نیستند.

در عوض از قانون 80-20 پیروی کنید. حدود 80 درصد از نتایج شما از 20 درصد تلاش شما حاصل می شود. از عکاسی برای میوه های کم مصرف نترسید و ابتدا به چیزهایی مانند زمان فعل، واژگان اولیه و عبارات مفید مسلط شوید.

معلم بگیر

اگر می توانید، معلمی پیدا کنید که بتواند آموزش های اساسی لازم برای درک مفاهیم کلیدی را به شما ارائه دهد. اگر انتخاب معلم برای شما گزینه ای نیست، یک شریک زبان یا یک زبان مادری پیدا کنید که بتوانید هر روز زبان جدید خود را با او تمرین کنید.

خودتان را ضبط کنید

صحبت کردن به یک زبان اغلب بسیار دشوارتر از هر جنبه دیگری از یادگیری یک زبان جدید است – از جمله نوشتن و خواندن. اگر می توانید، صحبت کردن به زبان جدید را به طور مداوم ضبط کنید تا بتوانید صحبت کردن خود را تماشا کنید و ببینید آیا در تلفظ شما مشکلی وجود دارد یا خیر.

در فرهنگ زبان جدید غوطه ور شوید

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خود را کاملاً در یک زبان جدید غرق کنید. این بدان معنا نیست که اگر می‌خواهید ترکی یاد بگیرید، باید به ترکیه بروید (اما اگر تصمیم دارید تا آنجا پیش بروید، به شما کمک می‌کند!).

با این حال تماشای فیلم و برنامه های تلویزیونی، گوش دادن به رادیو یا موسیقی، یا خواندن روزنامه و کتاب به زبانی که می خواهید یاد بگیرید می تواند بسیار مفید باشد.

زبان هایی برای یادگیری: از ساده ترین تا سخت ترین

اکنون که فهرست زبان‌ها را از ساده‌ترین تا سخت‌ترین یادگیری می‌دانید، وقت آن است که یک زبان خارجی جدید را برای تسلط بر انتخاب کنید!

مهم نیست به چه زبانی نیاز دارید یا برای یادگیری انتخاب می کنید، مثبت بمانید. یادگیری یک زبان جدید هرگز غیرممکن نیست، و این احتمال وجود دارد که تجربیات کلی زندگی شما را افزایش دهد. خودتان را وقف تمرین و یادگیری کنید و قبل از اینکه آن را بدانید با یک زبان جدید صحبت خواهید کرد.

زبان های جدید می توانند تحصیلات و ارتباطات جهانی و همچنین فرصت های شغلی و سفر شما را گسترش دهند. شما خود را در حال تعامل و تعامل با جهان به روشی کاملاً جدید خواهید یافت.

امیدواریم این لیست از سخت ترین تا آسان ترین زبان ها برای یادگیری مفید بوده باشد. بنابراین از این لیست استفاده کنید، یک مربی زبان خصوصی پیدا کنید و امروز خود را در یک زبان جدید غرق کنید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا