جنسی و زناشویی

مدیریت مالی در زندگی مشترک: راهکارها و اصول کلیدی

به عنوان یک زوج تازه ازدواج کرده چگونه پول را مدیریت خواهید کرد؟ یکی از موارد کاربردی که باید در مورد آن صحبت کنید، ترجیحاً قبل از گفتن “من انجام می دهم”، این است که سبک پولی شما در آینده چگونه خواهد بود. در حالی که این درست است که به طور کلی، ازدواج معنای مالی دارد، چگونه آن را برای شما معنا می کنید – و سنت -؟

سه راه اصلی وجود دارد که زوج ها امور مالی خود را مدیریت می کنند: جداگانه، مشترک یا با ترکیبی از حساب های جداگانه و مشترک. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا بفهمید کدام استراتژی برای هر دوی شما بهترین کارآمد است، همراه با مزایا و معایب هر سیستم.

پول می تواند یکی از سخت ترین موضوعات برای زوج ها باشد. اما مهم نیست که چقدر ناراحت کننده است، دو کلمه مهم در مورد ازدواج و پول باید به خاطر بسپارید: هرگز دروغ نگویید. همانطور که صداقت برای موفقیت هر رابطه ای بسیار مهم است، صداقت در هر بحثی در مورد پول ضروری است. دروغ گفتن در مورد مسائل مالی به همسر به اعتماد آسیب می زند و در نهایت می تواند به دادگاه طلاق منجر شود. وسوسه نشو

مدیریت پول به عنوان یک زوج تازه ازدواج کرده با حساب های جداگانه

داشتن حساب‌های جداگانه ممکن است نقطه شروعی راحت برای بسیاری از زوج‌ها باشد، به‌ویژه زمانی که آنها به مدیریت امور مالی خود عادت دارند و هنوز هزینه‌های مشترک زیادی ندارند. هنگامی که زوج ها با هم زندگی می کنند، احتمالاً حداقل مقداری تفاوت درآمد وجود خواهد داشت، نه به ذکر بدهی هایی که ممکن است وارد رابطه شوند. یک سیستم حسابداری جداگانه می تواند به روشن شدن تفاوت های درآمد، بدهی ها و تضادهای شخصیتی بالقوه خرج کننده در مقابل پس انداز کمک کند.

علی‌رغم استقلال، حساب‌های جداگانه در واقع به معنای ارتباط بیشتر است – در مورد اینکه چه کسی مسئول پرداخت چه چیزی خواهد بود. برخی از زوج‌ها تصمیم می‌گیرند هزینه‌ها را به وسط تقسیم کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است راحت‌تر با توجه به درآمدشان، هزینه‌ها را پرداخت کنند. یک صفحه گسترده مشترک ممکن است ساده ترین راه برای ردیابی هزینه ها باشد، یا ممکن است استفاده از کارت اعتباری مشترک ترجیح داده شود.

همچنان باید برای مخارج خانوار بودجه اختصاص دهید و در مورد پس انداز بلند مدت و اهداف بازنشستگی صحبت کنید. با این حال، حساب‌های جداگانه آزادی بیشتری را برای مدیریت پول خود با استقلال فراهم می‌کنند.

مزایا: هر یک از شما مسئول عادات خرج کردن خود و پرداخت هر گونه بدهی که در ازدواج آورده اید هستید. به شرطی که هر دو از نحوه تقسیم صورت‌حساب‌های مشترک راضی باشید، این روش مدیریت پول «عادلانه‌ترین» است و ممکن است کمتر بر سر عادات خرج کردن همسرتان بحث کنید.

معایب: پیگیری اینکه چه کسی به چه کسی بدهکار است، هر ماه کار زیادی انجام می دهد. اگر بچه ها وارد این ترکیب شوند یا اگر یکی از شما بخواهد شغل خود را تغییر دهد یا به مدرسه برگردد، این روش مدیریت مالی دشوارتر می شود. اگر هر دوی شما برای بازنشستگی پس انداز می کنید یا بر اساس درآمد خود اهدافی را پس انداز می کنید، ممکن است سرمایه گذاری خود را بهینه نکنید.

با حساب مشترک

از نظر ساده‌سازی سبک مدیریتی خود به‌عنوان یک زوج، این انتخاب احتمالاً ساده‌ترین انتخاب است، هرچند نکات خوبی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. هیچ کس نیازی به تعیین سطح پرداخت نسبی درآمد ندارد، شما مجبور نیستید هر ماه یک صفحه گسترده را به روز کنید و تمام هزینه های فرزندان از حساب خانواده پرداخت می شود. بودجه ها را می توان به راحتی در یک صفحه گسترده یا نرم افزار بودجه بندی که به صورت آنلاین یا از طریق برنامه های تلفن هوشمند در دسترس است ردیابی کرد و سادگی آن ردیابی هزینه ها را آسان می کند.

مزایا: پیگیری بودجه و هزینه‌ها آسان‌تر است، به‌علاوه هیچ تقسیم ماهانه منابع وجود ندارد، و با رشد خانواده هیچ تغییر مالی لازم نیست.

معایب: قضاوت در مورد عادات خرج کردن شریک زندگی خود می تواند منجر به عصبانیت شود، به خصوص اگر یک شریک بیشتر از دیگری درآمد داشته باشد. همچنین ممکن است سخت باشد که هدایای غافلگیرکننده را مخفی نگه دارید.

با هر دو حساب جداگانه و مشترک

داشتن حساب های جداگانه و مشترک می تواند پیچیده باشد، اما همچنین ممکن است بهترین راه حل برای برخی از زوج ها باشد. ایده این روش این است که تمام درآمدها به یک حساب یا حساب های مشترک می رود و تمام پس انداز، بدهی و بازنشستگی به طور مشترک مدیریت می شود. علاوه بر این، هر فرد دارای یک حساب جاری خصوصی است که هر ماه مبلغ مشخصی به آن واریز می شود.

این “صندوق شخصی” را می توان برای هر خواسته یا نیازی که یک هزینه مشترک نیست – یا برای هدیه برای همسرشان خرج کرد. به این ترتیب، همسرتان هرگز نمی تواند شما را به خاطر خرید کفش های 400 دلاری یا هدفون های درجه یک قضاوت کند، البته تا زمانی که پول آن ها را از حساب خود پرداخت کنید. مبلغی که هر ماه به حساب های شخصی می رود باید مورد بحث و توافق قرار گیرد تا از تضاد جلوگیری شود.

مزایا: شما به راحتی می توانید با حساب های مشترک ردیابی کنید و مجبور نیستید هنگام پرداخت صورت حساب ها با اختلاف درآمد روبرو شوید. هر یک از شما این آزادی را دارید که آنچه را که می خواهید بخرید، بدون اینکه در مورد آن با دیگری صحبت کنید، اما همچنین برای اهداف مشترک و بازنشستگی با یکدیگر همکاری می کنید.

نکات اضافی برای همه زوج ها

صرف نظر از اینکه چگونه تصمیم می گیرید پول خود را مدیریت کنید، هنگام برنامه ریزی زندگی مشترک خود باید موارد زیادی را نیز در نظر بگیرید.

هر خانواده ای باید تصمیم بگیرد که چه کسی برای چه چیزی پرداخت می کند. برخلاف تجربیات گذشته شما با هم اتاقی‌ها، احتمالاً نمی‌خواهید اقلام انباری را در ازدواج خود جدا نگه دارید. همچنین برای حفظ اعتبار خود، منفعت زیادی در پرداخت به موقع صورت حساب ها دارید.

در حالی که این رمانتیک‌ترین بخش زندگی مشترک نیست، اما تازه ازدواج کرده‌ها باید در مورد تدارکات خانه صحبت کنند – چه کسی کدام قبض را می‌پردازد، چگونه به یکدیگر بازپرداخت می‌کنید و چگونه برای رسیدن به اهداف مشترک تلاش می‌کنید. برنامه‌ریزی کنید که بنشینید و درباره این تدارکات بحث کنید تا مطمئن شوید که هم طرح را درک کرده‌اید و هم با آن موافق هستید و همه پایه‌های شما تحت پوشش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا